Hi APotgieter
Ek het nou 'n lang post getik en toe verdwyn als!!!!
Ek het nou nie almal se comments gelees nie so jammer as ek dinge herhaal.
Ek stel definitief voor dat jy by La Leche League SA op fb aansluit. Ja, sommige ma's is baie passievol daar & partykeer judgy maar dit het niks met die leidsters uit te waai nie & jy kan direk 'n leidster inbox vir spesifieke vrae of hulle direk op die groep vra.
Ek het nie my 1ste geborsvoed nie. Was 25 toe ek haar gehad het. Het niks van borsvoeding geweet nie en het al vroeg in hospitaal opgee omdat die personeel ook nie baie ondersteunend was nie & te maklik na formule gryp & ek is baie spyt daaroor.
Met my seuntjie was ek vasbeslote om te borsvoed. Ek het die La Leche League gejoin toe hy 3weke oud was omdat daar 'n paar goedjies was wat ek oor getwyfel het maar ek het vinnig begin navorsing doen en oplees & baie geleer op daai fb groep.
Daar was 'n paar keer wat ek net wou opgee en dit oor simpel redes maar daar was net geen manier wat hy formule kry nie. Dit was net nie op die kaarte vir ons nie & ek is so dankbaar dat ek deurgedruk het want daai band is net 'n ander band. Hy is nou al 2jr oud & hy is so lief vir sy "melkies" en ek myself geniet dit so baie.
Jy kan ook onder Moomie se artikel seksie kyk. Ek het 5 artikels oor borsvoeding geskryf en een van hulle gaan oor al die mites rondom dit.
Soek maar net vir my naam in die artikel - Juanne Cronje want daar is 'n paar ander wat ek nie geskryf het nie
Ek kan gou 'n paar vlugtige goed noem:
1) 'n baba kort basies net 5ml colostrum per voeding die eerste paar dae so jy sal definitief genoeg hê.
2) Melk kom gewoonlik in op dag 3-5.
3) Borsvoed babas drink baie meer as formule babas want borsmelk verteer binne 90min en dit sal voel of daai kleintjie permanent op die bors is maar dis NORMAAL.
4) Borsvoed babas moet gemiddeld tussen 8-12 keer 'n dag drink. Moenie skedule voedings doen nie want dit sal jou supply begin beinvloed. Als gaan oor supply & demand. Hoe meer baba drink, hoe meer melk sal jy maak.
5) Die latch is baie belangrik want dit beinvloed hoeveel melk gedrain word, voorkoming van seer tepels want 'n swallow latch gaan baie eina maak. Bietjie sensitiwiteit met elke latch in die begin is normaal maar dit moenie huilend seer wees, rou word of bloei nie. Jy kan vir laser terapie vra in die hospitaal as dit nou bietjie sensitief begin raak.
6) Moenie eers in die hospitaal skedule voeding doen nie. Gee daai bors soveel as wat baba dit soek.
7) Verkieslik geen dummies in die eerste paar weke nie want dit kan nipple confusion veroorsaak
8) Uitmelk is ook geen indikasie van hoeveel melk jy het nie want nie almal respond goed met pompe nie en geen pomp kom naby 'n baba se suig aksie nie. So jy kan dalk net 60ml uitkry maar jou baba kan baie meer per voeding uitkry. Ons borste is nie deurskynend nie en vir 'n goeie rede want ons is nie veronderstel om te sien hoeveel daar uitkom nie

9) Jy sal weet dmv hoeveel baba optel, groei in lengte en kop grootte en hoeveel nat en vuildoeke hulle het.
Sjoe, daar is so baie goed wat ek nog kan noem maar kan nie nou aan als dink nie.
Laat weet as jy iets spesifieks wil weet.
Maar moenie nou al tou ingooi nie. Gee dit nog 'n kans. Dit is regtig die moeite werd om net daai eerste 6weke deur te druk en as dit nou nie werk nie, dan gaan oor na formule toe maar ongelukkig is daar geen formule op die mark wat naastenby dieselfde inhoud as borsmelk het nie. Formule het sy plek in die mark maar bemarking jok vir ouers en sê hierdie spesifieke maak is amper nes borsmelk maar dit kom nie close nie. Ek het 'n prentjie van bestanddele wat die verskil wys tussen formule en borsmelk & dis skokkend.
Sterkte!